کنکور ارشد مکانیک

پیام مشاور- کنکور ارشد مکانیک - شماره اول

سلام و احترام به همه کنکوری های عزیز

هدف من از نوشتن این متن راهنمایی کردن چند دسته از بچه ها هست در زمان باقی مونده تا کنکور.

دسته اول که میخوام راجبشون صحبت کنم دسته ایی هستن که از تابستون خوب خوندن و 2 باکس خودشون و جمع کردن و در حال بستن باکس آخرشون هستن و برای 2 باکس قبلی در حال تست زدن برای مرور می باشن. این دسته از بچه ها باید به یه نکته خیلی توجه کنن که شاید الان توی وضعیت خوبی هستن اما نگه داشتن این وضعیت مهمترین مساله هست و بهشون پیشنهاد میکنم که حتما توی ازمون های موسسه استاد سرلک شرکت کنند تا بتونن با یه برنامه ریزی دقیق درساشونو مرور کنن و خودشونو توی پیک مطالعاتیشون نگه دارند. من کنکوری های زیادی و میشناسم که شرایط بسیار عالی در اوایل فصل زمستون داشتن ولی برای روزهای نزدیک به کنکور بخاطر نداشتن برنامه درست نتونستن نتیجه ای که میخواستن و بگیرن که حتی بعضی هاشون خودشون و باختن و کنکور کامل خراب کردن. شدیدا به این دسته از بچه پیشنهاد میکنم که هیچ کدوم از درسهایی که خوندن و رها نکنن و زمانی و برای تست های مروری هر چند کم قرار بدن. هدف حفظ کردن دارایی هایی هست که شما با تلاش بدست آوردید.

 

دسته دوم بچه هایی هستن که از پاییز شروع کردن و در حال حاضر تقریبا در شرایط بستن 6 یا 7 کتاب می باشن. البته افرادی هم هستن که مشغول به کار یا تحصیل می باشن که طبق زمان کمشون 3 یا 5 کتاب و تا اوایل بهمن ماه میبندن. خوب این دسته از داوطلبها در بدترین حالت در حال عبور از نصف مجموعه که براش برنامه ریزی کردم هستن و حالا از من مدام سوال میکنند که آیا الان من بخوام ازمون بدم ایا باید برگردم از اول بخونم!!؟ جواب من به اونا این که هرگز. شما باید برنامه خودتونو پیش برید.حالا سوال اینه که پس آزمون دادن چه فایده ایی داره!؟ و جوابش اینه که شما باید دارایی های که کسب کردید و حفظ کنید و خودتون و روش محک بزنید پس 2 هفته قبل آزمون ها با مدیریت کردن تایمتون قسمتی از وقتتونو میزارید برای مرور روی مطالب و سریع میرید روی تست زدن برای آماده شدن در آزمون. ولی به این نکته توجه کنید شما دارید آزمون میدید که بدونید توی چه وضعیتی هستید نه اینکه الان بخواید خودتونو قضاوت کنید! آزمون به شما کمک میکنه که شرایط خودتونو بهبود بدید و نحوه مطالعاتیتونو در صورت لزوم اصلاح کنید.این دسته از داوطلب ها اکثرا شرایط صعودی توی ازمون های مختلف خواهند داشت و باید با پیشرفت ازمون به ازمون خودشونو بررسی کنند و توجه کنند که باید خودشونو با خودشون در مرحله قبلی مقایسه کنند.

 

دسته سوم داوطلبی هست که بخاطر شرایط غیر قابل پیشبینی که داشته نتونسته نتیجه مطلوب رو تا الان داشته باشه و وقتی من باهاشون صحبت میکنم شدیدا نا امید و مضطرب هستن. احساس میکنن که باید تمام فرصت از دست رفته رو توی بازه کوتاه جبران کنند و کاملا گیج شده اند. و فقط دارن بدون هدف  با اضطراب زیاد مطالعه میکنن حتی بعضی هاشون انقدر نا امید شدن که اصلا درس نمیخونن..چند تاشونم دیدم که بخاطر اضطراب ساعت مطالعاتیشون شدیدا افت کرده و امثال این نوع از داوطلب ها.. خوب بهترین پیشنهاد برای این بچه ها واقعا چیه تا بتونن دوباره به چرخه درس خوندن برگردن؟ پیشنهاد من اینه که شما الان یه فرصت دیگه دارید که بتونید خودتونو به بچه های دسته اول برسونید و حتی نتیجه بهتر از اون ها رو بگیرید. شما باید اول از همه ارامش خودتونو حفظ کنید و سنگ بزرگ بر ندارید. بهترین کار اینه که اول 7 تا درس و انتخاب کنید و برای ازمون اول اون هارو برسونید.اگر دیدید که میتونید تایم بیشتری رو مطالعه کنید و از پسش بر میاید درس هشتم و اضافه کنید ولی اون درس و برای ازمون 50 درصد اول برسونید. پس ابتدا 7 درس و انتخاب میکنید و تا هفته قبل ازمون درس نامه هاشونو تکمیل میکنید در کنار حل مثال و تست. ولی هفته قبل آزمون فقط تست میزنید از درس هایی که خوندید. مطمعن باشید که اگه از زمان باقی مونده درست استفاده کنید راحت میتونید رتبه تک یا دو رقمی بیارید . فقط ناامید نشید و آرامشتونو حفظ کنید .

حرف آخر من به کل شما داوطلبن عزیز این هست که برای بهتر نتیجه گرفتن توی آزمون اول همتون باید تا هفته قبل آزمون درس نامه هارو جمع کنید و یه هفته مونده به آزمون فقط از اون مباحث تست بزنید. روز قبل آزمون هم فقط یه مرور کلی از خلاصه هاتون داشته باشید کافی هست.

فقط خودتونو با گذشته خودتون مقایسه کنید نه با شخص دیگه ایی. اینکه ببینید دارید از روز قبل پیشرفت میکنید کافی هست و شما دارید به موفقیت نزدیک میشید.

آرش کریمیان

بهترین هارو براتون ارزو میکنم

———————————————————————————————————————————————————

دانشجویان محترم جهت پرسش سوالات مشاوره ای خود میتوانند زیر این پست نسبت به طرح سوال اقدام نمایند، این پرسش ها توسط جناب مهندس کریمیان به صورت روزانه پاسخ داده خواهد شد.
همچنین چنانچه دانشجویان در مورد منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک سوالی دارند میتوانند به آدرس زیر که درآن  منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک معرفی گردیده است مراجعه نمایند:

روابط عمومی گروه آموزشی استاد سرلک

نظرات کاربران

  1. sht گفته :
    11:43 1399/09/24

    با سلام وقتتون بخیر من شاغل هستم و تا ساعت 8 شب سر کارم و در طول هفته حدود 90 امکان مطالعه دارم و می‌خوام رتبه زیر 200 به دست بیارم چطور میتونم ازتون مشاوره بگیرم

    • آرش کریمیان گفته :
      18:32 1399/09/30

      سلام خدمت شما داوطلب عزیز
      ساعتی که برای مطالعه گفتید خیلی خوبه ولی با ۵۰ الی ۶۰ ساعت مطالعه مفید و منظم در هفته هم میشه این نتیجه رو گرفت. فقط یسری نکاتی که باید مورد توجه قرار بدید این که نیاز نیست کل کتابا رو برای آزمون کنکور برسونید بلکه فقط کافی هست که یسری کتابایی که ضریب بیشتر دارن و چند تا از درسای راحت یا درسایی که شما روشون تسلط بیشتری دارید و مطالعه کنید که اگر بخوام یه عدد بگم به طور متوسط ۸ تا درس کافی هست.

متاسفیم! برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید!

لینک کوتاه شده
0