کنکور ارشد مکانیک

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

باکس ریاضیات:

ریاضی 1 و 2:

درس ریاضی 1 و 2 بر خلاف تصور داوطلبین که درس کم حجمی قبل از شروع مطالعه به نظر میرسد شامل سرفصل های متنوعی است و در این درس کتاب های مختلفی وجود دارد اما دو کتاب معروف که مورد استقبال داوطلبین کنکور ارشد مکانیک واقع شده است ریاضی 1و 2 آقاسی و ریاضی 1 و 2 سری عمران است، اما کدام و چرا؟

از مقایسه کتاب ریاضی 1 و 2 آقاسی و سری عمران به این نتیجه میرسیم که کتاب های آقاسی حجم زیادی داشته و به مفاهیم به صورت جزئی تر پرداخته و داخل متن مثال های بیشتری حل شده است، اما حجم زیاد کتاب کمی برای داوطلبین خسته کننده است 
کتاب ریاضی 1 و2 سری عمران فصل بندی بهتر و بسیار شاداب تر  است و با صرف نظر از مطالب کم اهمیت حجم کمتری را دارد و داوطلب را به این فکر می اندازد نکند کافی نباشد.

نتیجه کلی: اگر داوطلبی هستید که در درس ریاضی 1 و 2 به دنبال زدن 6 الی 8 تست از 10 تست کنکور هستید با کتاب سری عمران به این نتیجه خواهید رسید و باید توجه کرد که حجم مطالبی که میخوانید بسیار کمتر است اما اگر به دنبال پاسخگویی به 10 سوال هستید کتاب ریاضی 1 و 2 آقاسی کتاب خوبی است اما توجه داشته باشید که حجم مطالب بسیار زیاد است و اگر زمان کمی دارید این کتاب را انتخاب نکنید.

معادلات دیفرانسیل:

معادلات دیفرانسیل یکی از  دروس خوش تست مهندسی مکانیک است که در این باره دو کتاب بسیار معروف وجود دارد معادلات دیفرانسیل نصیر (محمود کریمی) و معادلات دیفرانسیل گاج اما  کتاب کریمی 3 برابر کتاب گاج است!
اما به تمام داوطلبین توصیه میشود کتاب کریمی فقط جلد اول را تهیه کنند و مطالب را از روی آن بخوانند و تست های داخل متن و پایان فصل را بزنند کتاب گاج اگر چه حجم کمی را دارد ولی تنوع تستی خیلی کمتری را دارد اگرچه درسنامه اش کامل است.

ریاضی مهندسی:

در حال حاضر دو کتاب ریاضی مهندسی مورد استقبال داوطلبین است اگرچه کتاب های نوشته شده در این درس بسیار متعدد هستند. اما کتاب های محمود کریمی انتشارات نصیر و کتاب مدرسان شریف روانترین کتاب های بازار هستند.
کتاب مدرسان شریف در فصل سری فوریه با طبقه بندی به جا عملکرد جالبتری از کتاب  نصیر داشته از طرف دیگر در فصل نگاشت کتاب نصیر بسیار عالی می باشد و در بقیه فصل ها این دو کتاب متشابه به هم هستند و معمولا به داوطلبین پیشنهاد میشود چندین صفحه از متن کتاب را بخوانند  و اگر ارتباط برقرار کردند خریداری کنند.

باکس سیالات:

ترمودینامیک:

در درس ترمودینامیک آنچه اهمیت دارد درک مفاهیم پایه است که در کتاب ترمودینامیک دکتر کوثری انتشارات پارسه به آن پرداخته شده است اما متاسفانه این کتاب تست های کافی را ندارد بنابراین این کتاب به تنهایی پیشنهاد نمیشود دانشجویان عزیز میتوانند کتاب ترمو راهیان ارشد(رنگ جلد آبی) را در کنار این کتاب داشته باشند ، البته لازم به ذکر است کتاب آبی راهیان نیز درسنامه کافی را دارد ولی مثال های مفهومی کمی دارد.
نتیجه: کتاب راهیان ارشد با کتاب پارسه مکمل یکدیگر هستند

مکانیک سیالات:

کتاب مکانیک سیالات دکتر صادقی انتشارات نصیر بدون شک یکی از بهترین کتاب های حال حاضر است و این کتاب از لحاظ درسنامه و تست کتابی  کامل و جامع است

انتقال حرارت:

کتاب انتقال حرارت راهیان ارشد(رنگ جلد آبی) کتاب بسیار کاملی از لحاظ پوشش منابع درسی و حذف مطالب کم اهمیت است، بدون شک نوشته دکتر خداکرمی یکی از بهترین طبقه بندی های این درس را در خود جای داده است

 

باکس جامدات:

کتاب های استاتیک و مقاومت مصالح ( انتشاران پوران پژوهش) نوشته دکتر نائی کتابی است که تمامی کنکوری ها در مورد آن اتفاق نظر دارند ، در درس طراحی اجزا کتاب طراحی اجزا  انتشارات نصیر برترین کتابی است که سرفصل ها را به طور صحیح پوشش داده است

باکس دینامیک و ارتعاشات:

باکس دینامیک و ارتعاشات  تنها باکسی است که در مورد آن معرفی منابع کمی دشوار است و همیشه باید کمی در مورد آن تردید داشت اما با این وجود منابع را به شرح زیر میتوان معرفی کرد:
دینامیک:انتشارات  پوران پژوهش
دینامیک ماشین : انتشارات نصیر
ارتعاشات: پوران پژوهش
کنترل: پوران پژوهش(دکتر رضایی)

اما خبر ویژه برای داوطلبین کنکور ارشد 

ما برای داوطلبین کنکور ارشد به رسم هر سال برنامه ویژه ای داریم؟ آیا میدانید طرح بتا چیست؟ آیا میدانید لازم نیست برای کنکور ارشد تمام دروس را بخوانید؟
از اینجا بیشتر بخوانید!

 

 

 

نظرات کاربران

    متاسفیم! برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید!

    لینک کوتاه شده
    0