کنکور ارشد مکانیک

پیام مشاور- کنکور ارشد مکانیک - شماره دوم

سلام خدمت داوطلبین عزیز

امیدوارم تا الان بسیار خوب توی مسیری که انتخاب کردید حرکت کرده باشید، یادتون باشه این مهمه که شما از ابتدای مسیر تا الان بهترین خودتون بوده باشید، کافی هست. خوب یجورایی میشه گفت دارید از نیمه راه رد میشید و این قسمت از مسیر رو میشه جز سخترین قسمتش دونست، چه برای بچه هایی که آزمون اول و ترکوندن و چه برای بچه‌هایی که اونو خراب کردن و یا حتی بچه‌هایی که نسبتا خوب از پسش بر اومدن. خوب بیاد دلیل‌هایی که ممکن است همه بچه‌ها توی این قسمت از مسیر عقب بمونن و بررسی کنیم.

اول بچه‌هایی که آزمونو خوب دادن ولی فکر میکنن که ما چون وقت زیادی برای آزمون اول داشتیم اونو خوب رسوندیم ولی برای آزمون دوم یکدفعه میبینن که توی بازه زمانی محدود ۲۵ درصد دوم گیر افتادن و باید دیگه باقی فصل‌هارو توی زمان محدود برسونند و ممکنه بخاطر باور غلط یا حتی تصمیم غلط که این زمان کافی نیست برای رسوندن درسام، آزمون دوم و مثل آزمون اول نتیجه مطلوب نگیرن و یهو نا امیدی سراغشون بیاد، یا حتی عده‌ای و در این بازه زمانی میبینم که حس میکنن خوب، نتیجه مطلوب و گرفتم و بطور ناخودگاه خالی میکنن، و براش علت‌های زیادی هست که در اینجا از حوصله‌ی این بحث خارج میشه و بهتر هست وارد اون بحث‌ها بین این بحث نشیم. در مقابل هم عده‌ایی هستن که محکمتر میجنگن و برای ادامه مسیر شارژ میشن. حالا چیکار کنیم که جز اون دسته که یدفعه جا میمونن نباشیم؟ پاسخ اینه که هنوز تا پایان مسیر راه هست و داوطلب‌های زیادی هستن که برای گرفتن جایگاهت دارن با قدرت حرکت میکنن پس عوض اینکه خالی کنی سرعتت و بیشتر کن، و خودت و باور داشته‌باش که تو، تونستی و باز هم میتونی انجامش بدی.

دوم بچه‌هایی که آزمونو خراب کردن یا نسبتا خوب دادن، خوب اینا فکر جبرانن پس برمیگردن از ابتدا بخونن یا اون بخش‌هایی که جاموندن و میخوان با وسواس بیشتری جبران کنن و براش وقت بزارن و حس میکنن که خوب دیگه من جاموندم و آزمونو رها کنم و بچسبم به برنامه خودم تا ازون استرس و یا فشاری که داره برام زمان تعیین میکنه باید بقیه درسارو برسونم هم دور بشم. خوب حالا چه اتفاقی میوفته؟ اینا بدون هیچ ددلاینی شروع میکنن به جبران درسایی که عقب افتادن و حرکت لاکپشتی و برای ادامه مسیری که همه دارن توش با سرعت حرکت میکنن و انتخاب میکنند و خوب نتیجه ش معلومه و اون اینه‌که به جایگاه خوب رسیدن یجورایی براشون محال میشه، تازه این جای خوب داستانه چون خیلی‌هاشونم من میبینم از الان میگن دیگه برای سال بعدش میخونم، زمان کافی دیگه برای جبران ندارم و …. . خوب واقعا این دسته از داوطلبین باید چیکار کنن؟ پیشنهاد من اینه که به ادامه مسیر بچسب و یه برنامه ریزی قوی تر کن. خوب چطور؟ ببین اولا شما به دلیل و یا دلایلی تا الان اونطور که باید خوب پیش نرفتی که باید اول اونارو پیدا کنی و اصلاحشون کنی. دوما باید برای خودت ددلاین بزاری وگرنه از مسیر خارج میشی و یهو میبینی عید شده و هنوز داری درجا میزنی یا خیلی پیشرفت آهسته‌ایی داشتی. خوب ددلاین و کی بزاریم؟ بهترین ددلاین برای شما اینه که خودتونو برای آزمون ۵۰ درصد اول آماده کنید و دیگه اونجا کم و کاستی‌های قبلم جبران کرده باشی که هیچ، ۲۵ درصد دوم هم براش رسونده باشی. آره باید بپذیری که میتونی و این حس ناامیدی که نه داری شعار میدی نمیشه..یا میگی شرایط منو خبر نداری و درک نمیکنی و یا حتی ترس از نتونستن و …. رو بزاری کنار. باید بشه و تو مخلوقی هستی که تا الان توی این جهان هستی هرچی و خواسته تا بهش نرسیده آروم نگرفته. تو میتونی فقط خودت و باور کن و حرکت کن، دیگه به اینکه اگه نشه کار نداشته باش بگو باید بشه و من بهترین تلاش خودمو براش میکنم. انقدر توی نتیجه کار غرق نشید، نتیجه هرچی که هست خودش میاد. حداقل بزارید سربلند باشید که بهترین خودتون بودید و این و از من بشنوید هیچ وقت بهترین خودتون بودن بد نمیشه.

بهترین ها برای شما عزیزان

کریمیان

———————————————————————————————————————————————————

دانشجویان محترم جهت پرسش سوالات مشاوره ای خود میتوانند زیر این پست نسبت به طرح سوال اقدام نمایند، این پرسش ها توسط جناب مهندس کریمیان به صورت روزانه پاسخ داده خواهد شد.
همچنین چنانچه دانشجویان در مورد منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک سوالی دارند میتوانند به آدرس زیر که درآن  منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک معرفی گردیده است مراجعه نمایند:

روابط عمومی گروه آموزشی استاد سرلک

نظرات کاربران

    متاسفیم! برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید!

    کلاس آنلاین
    استاد سرلک

    ویدیو کلاسهای برگزار شده ویژه مهندسی مکانیک ، مهندسی شیمی، عمران در مقطع ارشد و دکتری

    دروس کنکور ارشد مهندسی مکانیک 1.کلاس مکانیک سیالات ویژه کنکور کارشناسی ارشد(تکمیل- استاد دوره استاد سرلک)2. کلاس ترمودینامیک ویژه کنکور کارشناسی ارشد (تکمیل- استاد دوره

    ادامه مطلب »
    لینک کوتاه شده
    0